ប្រវត្តិនៃប្រាសាទមេសា

After being closed for more than three years of renovations, the Mesa Arizona Temple will be rededicated Dec. 12, 2021, by President Dallin H. Oaks, first counselor in the First Presidency of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The temple will reopen shortly following the rededication.

The temple, originally dedicated in 1927 by President Heber J. Grant, is the 7th of 160 operating temples of the Church and its massive structure dominated Mesa’s skyline for decades, often being referred to as a “sermon in stone.”

ចាប់តាំងពីវាបានបើកមកភ្ញៀវទេសចរមកពីទូទាំងពិភពលោកបានមកកន្លែងពិសិដ្ឋនេះដើម្បីភាពស្រស់ស្អាតនិងសារៈសំខាន់ខាងសាសនា។ សមាជិកសាសនាចក្រប្រមូលផ្តុំគ្នានៅខាងក្នុងព្រះវិហារដើម្បីធ្វើពិធីសាសនាដ៏ពិសិដ្ឋដែលនាំពួកគេចូលទៅជិតព្រះខណៈអ្នកទេសចរមកទស្សនាបរិវេណប្រាសាទនិងរីករាយជាមួយមជ្ឈមណ្ឌលភ្ញៀវ។

ព្រឹត្តិការណ៍ប្រជាប្រិយចំនួនពីរដែលត្រូវបានរៀបចំឡើងជារៀងរាល់ឆ្នាំនាំភ្ញៀវមកទស្សនាតំបន់ប្រាសាទបន្ថែម៖ ការប្រលង Mesa Easter និង ការតាំងពិពណ៌បុណ្យណូអែលនៅសួនច្បារប្រាសាទ។ ព្រឹត្តិការណ៍ទាំងនេះនឹងបន្តឡើងវិញបន្ទាប់ពីព្រះវិហារត្រូវបានបើកម្តងទៀត។

ចាប់តាំងពីថ្ងៃដំបូងបំផុតនៅពេលដែលសមាជិកសាសនាចក្រដំបូងបានចាប់ផ្តើមតាំងទីលំនៅនៅក្នុងតំបន់ដែលត្រូវបានបញ្ជូនដោយព្រិកហាំយ៉ង់ក្នុងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីធ្វើអាណានិគមលោកខាងលិចសមាជិកសាសនាចក្រដែលប្រាថ្នាចង់បានព្រះវិហារបរិសុទ្ធសម្រាប់ពិធីបរិសុទ្ធដ៏ពិសិដ្ឋ។ ប្រាសាទដែលនៅជិតបំផុតគឺនៅសាំងចចរដ្ឋយូថាហ៍បណ្តាលឱ្យគូស្វាមីភរិយាវ័យក្មេងដែលមានបំណងចង់រៀបការនៅទីនោះធ្វើដំណើរតាមរទេះហើយផ្លូវដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជា“ ផ្លូវក្រេបទឹកឃ្មុំ” ។

ការលះបង់

នៅឆ្នាំ ១៩១៩ ប្រធានសាសនាចក្រ Heber J. Grant បានប្រកាសថាមេសានឹងក្លាយជាទីតាំងនៃប្រាសាទដំបូងគេនៅអារីហ្សូណាហើយនៅឆ្នាំ ១៩២២ ដីត្រូវបានបាក់នៅលើដីទំហំ ២០ ហិចតាដែលមានព្រំប្រទល់ជាប់នឹងផ្លូវធំហូបសុនហ្វ្រេនហ្វ្រីននិងឡេសឺរ។ ការរចនានេះត្រូវបានបំផុសគំនិតដោយប្រាសាទសាឡូម៉ូននៅទីក្រុងយេរូសាឡិម។

The temple’s dedication in 1927 was a four-day event and newspapers across the country reported on it, stating that “5,000 of the faith and 5,000 of the friendly” attended the first day’s gathering, and, on the second day, a choir of 300 Arizonans, including Native Americans and Hispanics, gave a public concert on the temple roof of “simple thanks and praise.”

បន្ទាប់ពីប្រាសាទនេះបានបើកដំណើរការនៅឆ្នាំ ១៩២៧ វាបានក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលកណ្តាលដ៏គួរឱ្យស្រឡាញ់របស់សហគមន៍និងជាកន្លែងជួបជុំរបស់អ្នកស្រុកទាំងអស់។

ការជួសជុលឡើងវិញឆ្នាំ ១៩៧៤

នៅឆ្នាំ ១៩៧៤ ព្រះវិហារត្រូវបានបិទសម្រាប់ការជួសជុលបន្ទាប់ពីបម្រើពួកបរិសុទ្ធនៅរដ្ឋអារីហ្សូណាក៏ដូចជារដ្ឋនៅជិតខាងមួយចំនួននៅឆ្ងាយរហូតដល់រដ្ឋផ្លរីដានិងម៉ិកស៊ិកភាគច្រើនអស់រយៈពេល ៤៧ ឆ្នាំ។ បន្ទាប់ពីការជួសជុលត្រូវបានបញ្ចប់ប្រាសាទនេះត្រូវបានបើកជាសាធារណៈរយៈពេលពីរសប្តាហ៍ដែលក្នុងនោះមានអ្នកទស្សនាជាង ២០ ម៉ឺននាក់បានទស្សនាប្រាសាទនេះ។

នៅខែមេសាឆ្នាំ ១៩៧៥ ប្រធានសាសនាចក្រស្ពែនស៊ើរដបុលយូឃឹមបឹលបានសម្តែងការឧទ្ទិសជាប្រវត្តិសាស្ត្រឡើងវិញព្រោះនេះជាលើកទីមួយដែលព្រះវិហារត្រូវបានបើកជាសាធារណៈឡើងវិញហើយបន្ទាប់មកបានឧទ្ទិសឆ្លងឡើងវិញ។

ការជួសជុលឡើងវិញឆ្នាំ ២០១៨

នៅឆ្នាំ ២០១៨ ក្រោមការដឹកនាំរបស់ប្រធានសាសនាចក្ររ័សុលអិមណិលសុនមន្ត្រីសាសនាចក្របានប្រកាសថាព្រះវិហារបរិសុទ្ធមេសាអារីហ្សូណានឹងត្រូវបិទសម្រាប់ការជួសជុលអាគារនិងបរិវេណជុំវិញ។ បន្ទាប់ពីគម្រោងបីឆ្នាំផ្ទះបើកចំហសាធារណៈនឹងត្រូវធ្វើឡើងនៅថ្ងៃសៅរ៍ទី ១៦ ខែតុលារហូតដល់ថ្ងៃសៅរ៍ទី ២០ ខែវិច្ឆិកា (លើកលែងតែថ្ងៃអាទិត្យ) ហើយព្រះវិហារនឹងត្រូវរៀបចំឡើងវិញនៅថ្ងៃអាទិត្យទី ១២ ខែធ្នូដោយប្រធានាធិបតីដាល្លិនអេកអូកជាមុនសិន ទីប្រឹក្សានៅក្នុងគណៈប្រធានទីមួយនិងជាប្រធានកូរ៉ុមនៃពួកសាវកដប់ពីរនាក់នៃសាសនាចក្រនៃព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទនៃពួកបរិសុទ្ធថ្ងៃចុងក្រោយ។